понеділок, 12 березня 2018 р.

Конституційний процес в Україні №2, 2018

Вийшов черговий випуск Бюлетеню Національної юридичної бібліотеки (НЮБ) Національної бібліотеки України імені В.Вернадського Конституційний процес в Україні №2, 2018. У випуску:
АНАЛІТИЧНИЙ РАКУРС
  • Закірова, С. Зміни нормативно-правової бази у сфері вдосконалення правового статусу і соціального становища внцтрішньо переміщених осіб в Україні
НОВИНИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
  • Президент П.Порошенко підписав закон "Про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій і Луганській областях".
  • Головою Конституційного Суду України обрано С.Шевчука. Про це повідомляє прес-служба КСУ.
КОНСТИТУЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЗАКОНОДАВЧОЇ БАЗИ УКРАЇНИ
  • 59 народних депутатів Верховної Ради направили в Конституційний Суд подання щодо відповідності Конституції закону "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення", повідомляє відділ комунікації суду. 
  • Прийнятий Верховної Радою закон про реінтеграцію (деокупацію) Донбасу на суперечить міжнародному праву, впевнений суддя Міжнародного кримінального трибуналу (2001-2005), посол В.Василенко.
  • Конституционный Суд Украины отказал в открытии конституционного производства по поводу пунктов 14, 15 раздела Х "Переходных положений" Земельного кодекса о моратории на отчуждение сельхозземель. 
  • Отках Конституционного суда открыть дело об отмене моратория на продажу сельскохозяйственной земли является победой Украины. Такое заявление сделала лидер партии "Батькивщина" Ю.Тимошенко.
СУСПІЛЬНА ДУМКА
  • Хохлов, В. Записки либертарианца. Местное самоуправление
  • Хохлов, В. Записки либертарианца. Внесение изменений в Конституцию
  • Хохлов, В. Записки либертарианца. Чего не должно быть в Конституции
  • Зубач, Л. Антикорупційний суд: завтра може бути пізно
  • Краснопьоров, В. Антикорупційний суд: чому владі доведеться піти назучтріч Заходу
  • Петровець, О. Антикорупційний суд. Погляд під різними кутами
ПОЗИЦІЯ ВЛАДИ, ПОЛІТИЧНИХ ПАРТІЙ, ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
  • Президент П.Порошенко у Австрії висловив сподівання, що закон про Антиконституційний суд схвалять у найближчі місяці
  • Президент П.Порошенко вважає, що Київ має дослухатися до рекомендацій щодо антикорупційного суду лише доти, доки проект відповідатиме законодавству України.
  • Роль міжнародних експертів не може бути винятковою при відборі суддів Вищого антикорупційного суду, вважає представник президента у Верховній Раді І.Луценко.
  • Голова Верховної Ради А.Парубій заявив, що парламент вийшов на фінішну пряму у дискусії про Антикорупційний суд і прогнозує, що через півтора місяця вийде на ухвалення відповідного законопроекту.
  • Посол Європейського Союзу в Україні Хюг Мінгареллі заявив, що Україна повинна створити Антикорупційний суд до президентських виборів.
  • Міжнародний валютний фонд наполягає на невідкладному запровадженні в Україні закону про Антикорупційний суд.
  • Міжнародні експерти повинні мати вирішальну роль у відборі антикорупційних суддів і мати механізм блокування призначення кандидатів, які не відповідатимутьвимогам. Про це сказав секретар Венеціанської комісії Томас Маркерт.
  • Президентський законопроект про створення антикорупційного суду не відповідає умовам програми Міжнародного валютного фонду. Про це сказав голова представництва місії в Україні Йоста Люнгман.
  • Антикорупційне законодавство в Україні має бути максимально жорстким, розповів спецпредставник Державного департаменту США з питань України Курт Волкер.
  • Генпрокурор Ю.Луценко заявив, що у складі антикорупційного суду має бути не менше 50 суддів.
  • На минулому парламентському тижні не вистачило тільки 22 голоси, щоб включити законопроект про Антикорупційний суд до порялку денного.
  • Прем'єр-міністр України В.Гройсман, 9 лютого, у залі Верховної Ради виступив з ініціативою за внесення змін до Конституції.
  • Ініціатива прем'єр-міністра України В.Гройсмана про необхідність визначатися з формою правління держави є обгрунтованою, оскільки в країні не може бути двовладдя, заявив перший президент України Л.Кравчук.
  • Инициатива премьер-министра Украины В.Гройсмана о необходимости определиться с формой правления государства должна быть реализована в соответствии с требованием Конституции, согласно которому представители бизнеса не могут находиться у власти, заявил экс-спикер Верховной Рады Украины А.Мороз.
  • Голова політичної партії "Основа" А. Ніколаєнко заявляє, що без розгортання загальнонаціонального діалогу та формування нового суспільного договору, Україна може припинити своє існування як держава.
  • Ліквідація президентом усіх судів і призначення нових - це реалізація шляху до того, щоб мати підконтрольні та слухняні суди. Таку думку висловив міністр юстиції України у 2010-2013 роках О.Лавринович.
  • Обрання С.Шевчука головою Конституційного Суду України свідчить про поступовий вихід країни з конституційної кризи. Про це зазначила Ю.Кириченко, керівник з питань конституціоналізму Центру політико-правових реформ.
  • Керівник проектів із питань конституційного права Центру політико-правових реформ Ю.Кириченко, оцінюючи заяву міністра внутрішніх справ щодо зняття охорони судів силами Нацгвардії та Нацполіції наголосила, що "в Україні охорона судів покладена на поліцію, крім ВС, оскільки там є Державна охорона. Міністр узагалі не має робити таких заяв. Потрібно розуміти, що особа, яка визначає прлітику в певній сфері, не є особою, яка визначає й керує одноособово поліцією чи іншими правоохоронними орнагами".
  • Відбір кандидатів до Верховного Суду України не відповідав усім критеріям об'єктивності та прозорості. Загалом виявили більше 20 правопорушень на етапі відбору, складання практичних завдань і тестів, проведення співбесід. Такі результати аналітичного звіту презентував М. Жернаков, директор Фундації DEJURE, член Громадської ради доброчесності.
  • Керівник проектів із питань конституційного права Центру політико-правових реформ Ю.Кириченко, оцінюючи судову реформу в Україні зазначила, що "потрібно розуміти, що йде реформа, пов'язана з кадрами: оцінювання, конкурси, зокрема до ВС, йде ліквідація судів, буде створений Вищий інтелектуальний суд, антикорупційний. Однак, щоб вони працювали на результат, потрібно мати ефективну політику щодо імплементації судової реформи. Наразі цього немає".
  • Експерт із правових питань Б.Малишев, оцінюючи заклики МВФ невідкладно створити антикорупційний суд в Україні, наголосив, що "Ми спостерігаємо таку ж ситуацію, що й в 2016 році. Два роки минуло, але майже нічого не змінилося. У 2016 році, з огляду на виконання наших зобов'язань, уперше в новому законі про судоустрій та статус суддів з'явилася згадка про те, що антикорупційний суд має бути створений".
  • Політичний експерт К.Одарченко зауважила, що якщо аналізувати досвід більше двадцяти країн, у яких були створені антикорупційні суди, то варто зазначити, що не у всіх держав вдалося реалізувати цей проект. Наприклад, у Словаччині він так і не став успішним.
  • Нинішня Конституція нашої держави є неефективно і багато в чому суперечливим документом, а тому потребує певної переробки. Про це заявила відомий юрист і правозахисник А.Тимошенко.
ЕКСПЕРТНИЙ КОМЕНТАР
  • Кириченко, Ю., Бондаренко, Б. Конституційний суд виходить зі сплячки
  • Кампо, В. Блокування парламентом процедури формування Конституційного Суду України у 1992-1995 роках: причини і наслідки
  • Хавронюк, М. Створення антикорупційного суду є найбільшою загрозою для влади 
  • Аналітичний звіт "Формування нового Верховного Суду: ключові уроки"
  • Кириченко, Ю., Бондаренко, Б. Конституційна скарга: що це та чому не працює?
  • Головань, І. Реформа адвокатури. Вихід на фінішну пряму
  • Жернаков, М. Криза судочинства в Україні: новий голова КС та конституційна реформа
  • Бердслі, Л. Не виплесніть із водою дитину: відбір сіддів Верховного Суду у ретроспективі
  • Маселко, Р. Кругова порука "по-новому" - майстер клас від Вищої кваліфікаційної комісії суддів
КОНСТИТУЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
  • Франція
  • Молдова
  • Китайська народна Республіка
  • Таджикістан 
  • Російська Федерація
  • Сирія
  • Еквадор
Конституційний процес в Україні №2, 2018

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...