пʼятниця, 3 квітня 2020 р.

Конституційний процес в Україні №3, 2020

Вийшов черговий випуск Бюлетеню Національної юридичної бібліотеки (НЮБ) Національної бібліотеки України імені В.І.Вернадського Конституційний процес в Україні №3, 2020. У випуску:
АНАЛІТИЧНИЙ РАКУРС
  • Мищак, І. Удосконалення парламентського контролю за діяльністю спецслужб як гарантія забезпечення конституційних прав громодян
НОВИНИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
  • На підставі розпорядження Голови Верховної Ради України від 13 січня 2020 року № 2 з метою підготовки узгоджених пропозицій щодо удосконалення чинного законодавства України з питань народовладдя та прямої демократії було створено Робочу групу з розробки проектів законів з питань народовладдя.
  • Домовленості у Мінську, яких досяг голова Офісу президента України А. Єрмак стали предметом критики постанови Верховної Ради, яку внесли до парламенту понад 50 нардепів
  • Конституційний Суд на період запровадження карантину продовжує розглядати справи на закритих пленарних засіданнях. Про це повідомляє УНН з посиланням на пресслужбу КСУ
  • Конституційний суд України сьогодні, 3 березня, не завершив розгляд закону про люстрацію і повернеться до нього на одному з наступних засідань. Про це УНН повідомила керівник Управління комунікацій КСУ та міжнародного співробітництва М. Гайовська.
КОНСТИТУЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЗАКОНОДАВЧОЇ БАЗИ УКРАЇНИ
  • Конституційний суд визнав таким, що не відповідає Основному закону, обмеження пільг ветеранам війни, яке затвердив Кабінет міністрів окремим положенням пункту 26 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу. 
  • Конституційний Суд України 11 березня 2020 року ухвалив Рішення № 4-р/2020 у справі за конституційним поданням Верховного Суду щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень законів України „Про судоустрій і статус суддів“ від 2 червня 2016 року № 1402–VIII, «Про внесення змін до Закону України „Про судоустрій і статус суддів“ та деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування» від 16 жовтня 2019 року № 193–IX, „Про Вищу раду правосуддя“ від 21 грудня 2016 року № 1798–VIII.
  • До Конституційного суду України надійшло подання 50 народних депутатів щодо відповідності Конституції закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури» від 19 вересня 2019 року № 113–ІХ (зі змінами).
  • До Конституційного Суду України у 2019 році надійшло три конституційні скарги від іноземних громадян, з яких дві суд розглянув і відмовив у відкритті провадження у справі. 
СУСПІЛЬНА ДУМКА 
  • Хворостяний, Б. Делегувати повноваження Ради Зеленському: що не так із ідеєю прем'єра
  • Васильченко, Ю. Конституція на карантині: Чи врятує українців від коронавірусу «диктатура» Зеленського
  • Калашник, П. Прем'єр і Аваков хочуть дати можливість Зеленському вводити надзвичайний стан – це суперечить Конституції
  • Лисенко, О. Звільнити всіх: чого насправді хочуть досягти автори ідеї перезавантажень органів судової влади та врядування?
  • Славицька, А. Судова реформа: ще один Зе-провал
  • Пограничный, С. Судебная реформа: к чему приводит «турборежим»
  • Семишоцький, Л. Реформений відкат
  • Чимний, Р. Без надії сподівались
  • Купира, Д. Чи потрібно ухвалювати закон про референдум і які ризики для України?
  • Гончаренко, А. Референдум з дірками. Про що законопроект про референдум та що з ним не так?
  • Москалюк, О., Бондаренко, Б. Скасування люстрації: чому КСУ чекав понад 5 років, а тепер може наважитись
  • Безгін, В. Децентралізаційні зміни до Конституції: необхідність чи забаганка?
  • Шкрум, А. Якщо референдум не йде до нас – ми йдемо за референдумом
ПОЗИЦІЯ ВЛАДИ, ПОЛІТИЧНИХ ПАРТІЙ, ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
  • Прем'єр-міністр України Д. Шмигаль заявив, що Україна потребує судової реформи та її має почати суспільство.
  • Комітет ВР з питань правоохоронної діяльності визнав такими, що відповідають вимогам встановленим законодавством, кількох осіб на посаду судді Конституційного Суду України. 
  • Генеральний Директорат з прав людини та верховенства права Ради Європи позитивно оцінив Рішення № 4-р/2020 від 11 березня 2020 року, прийняте Конституційним Судом України щодо конституційності окремих положень законів України „Про судоустрій і статус суддів“ від 2 червня 2016 року № 1402–VIII, «Про внесення змін до Закону України „Про судоустрій і статус суддів“ та деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування» від 16 жовтня 2019 року № 193–IX, „Про Вищу раду правосуддя“ від 21 грудня 2016 року № 1798–VIII.
  • Президент Венеціанської комісії Дж. Букіккіо вітає рішення Конституційного суду України частково скасувати реформу президента В. Зеленського про діяльність органів суддівського управління. 
  • Рішення КСУ про невідповідность окремих положень судової реформи ОП Конституції України, з одного боку, викликало дискусії у суспільстві. Але, це рішення КСУ приймав з огляду на гарантування незалежності суддів в Україні. П
  • Конституційний суд України визнав неконституційними деякі положення судової реформи Президента України В. Зеленського. 
  • Голова Верховного Суду В. Данішевська вважає, що Конституційний Суд, оцінюючи реформу Володимира Зеленського, підтвердив, що вона могла вплинути на незалежність судової системи. 
  • Справа відповідності Конституції ЗУ “Про очищення влади” розглядається суддями КСУ вже не перше засідання. І наявність “люстраційного” питання у порядку денному Суду не означає прийняття рішення у цей же день
  • Фракція «Слуга Народу» готує законопроєкт для розблокування роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів (ВККС).
  • Зараз судова реформа заблокована у зв’язку з позицією Вищої ради правосуддя (ВРП). Єдиний спосіб зрушити процес – внести новий законопроект, у якому звузити повноваження так, щоб вона своїми діями не могла блокувати створення конкурсної комісії для відбору суддів до Вищої кваліфікаційної комісії суддів (ВККС) та етичної комісії.
  • В случае проведения в Украине референдума по статусу Донбасса Россия может получить контроль над всеми ключевыми решениями украинской политики
  • Верховна Рада може на два місяці перейти на дистанційні засідання, якщо нардепи зберуться разом і проголосують за законопроект першого заступника голови парламенту Р. Стефанчука про голосування в режимі онлайн. Така пропозиція виникла через епідемію COVID-19.
ЕКСПЕРТНИЙ КОМЕНТАР
  1. Сліденко, І. Проблему суддів ВСУ може вирішити тільки Верховна Рада. Що насправді означає рішення Конституційного Суду по поданню Верховного Суду України 2016 року
  • Негода, В. З Конституцією чи без, критично важливо завершити децентралізацію до місцевих виборів
  • Куйбіда, Р. Рішення Конституційного Суду про неконституційність «судової реформи Зеленського»: юридичний аналіз
  • Без введення надзвичайного стану заходи щодо обмеження прав і свобод людини і громадянина задля запобігання поширення на території України коронавіру COVID-19 є неконституційними
  • Шишкін, В. Земля – це наше національне багатство! Правова позиція
  • Прудивус, О. Я взагалі проти такого словосполучення «судова реформа»
КОНСТИТУЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН 
  • Швейцарія
  • Італія
  • Чилі
  • Вірменія

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...