Вийшов черговий випуск Бюлетеню Національної юридичної бібліотеки (НЮБ) Національної бібліотеки України імені В.Вернадського Конституційний процес в Україні №2, 2018. У випуску:
АНАЛІТИЧНИЙ РАКУРС
- Закірова, С. Зміни нормативно-правової бази у сфері вдосконалення правового статусу і соціального становища внцтрішньо переміщених осіб в Україні
- Президент П.Порошенко підписав закон "Про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій і Луганській областях".
- Головою Конституційного Суду України обрано С.Шевчука. Про це повідомляє прес-служба КСУ.
- 59 народних депутатів Верховної Ради направили в Конституційний Суд подання щодо відповідності Конституції закону "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення", повідомляє відділ комунікації суду.
- Прийнятий Верховної Радою закон про реінтеграцію (деокупацію) Донбасу на суперечить міжнародному праву, впевнений суддя Міжнародного кримінального трибуналу (2001-2005), посол В.Василенко.
- Конституционный Суд Украины отказал в открытии конституционного производства по поводу пунктов 14, 15 раздела Х "Переходных положений" Земельного кодекса о моратории на отчуждение сельхозземель.
- Отках Конституционного суда открыть дело об отмене моратория на продажу сельскохозяйственной земли является победой Украины. Такое заявление сделала лидер партии "Батькивщина" Ю.Тимошенко.
- Хохлов, В. Записки либертарианца. Местное самоуправление
- Хохлов, В. Записки либертарианца. Внесение изменений в Конституцию
- Хохлов, В. Записки либертарианца. Чего не должно быть в Конституции
- Зубач, Л. Антикорупційний суд: завтра може бути пізно
- Краснопьоров, В. Антикорупційний суд: чому владі доведеться піти назучтріч Заходу
- Петровець, О. Антикорупційний суд. Погляд під різними кутами
- Президент П.Порошенко у Австрії висловив сподівання, що закон про Антиконституційний суд схвалять у найближчі місяці
- Президент П.Порошенко вважає, що Київ має дослухатися до рекомендацій щодо антикорупційного суду лише доти, доки проект відповідатиме законодавству України.
- Роль міжнародних експертів не може бути винятковою при відборі суддів Вищого антикорупційного суду, вважає представник президента у Верховній Раді І.Луценко.
- Голова Верховної Ради А.Парубій заявив, що парламент вийшов на фінішну пряму у дискусії про Антикорупційний суд і прогнозує, що через півтора місяця вийде на ухвалення відповідного законопроекту.
- Посол Європейського Союзу в Україні Хюг Мінгареллі заявив, що Україна повинна створити Антикорупційний суд до президентських виборів.
- Міжнародний валютний фонд наполягає на невідкладному запровадженні в Україні закону про Антикорупційний суд.
- Міжнародні експерти повинні мати вирішальну роль у відборі антикорупційних суддів і мати механізм блокування призначення кандидатів, які не відповідатимутьвимогам. Про це сказав секретар Венеціанської комісії Томас Маркерт.
- Президентський законопроект про створення антикорупційного суду не відповідає умовам програми Міжнародного валютного фонду. Про це сказав голова представництва місії в Україні Йоста Люнгман.
- Антикорупційне законодавство в Україні має бути максимально жорстким, розповів спецпредставник Державного департаменту США з питань України Курт Волкер.
- Генпрокурор Ю.Луценко заявив, що у складі антикорупційного суду має бути не менше 50 суддів.
- На минулому парламентському тижні не вистачило тільки 22 голоси, щоб включити законопроект про Антикорупційний суд до порялку денного.
- Прем'єр-міністр України В.Гройсман, 9 лютого, у залі Верховної Ради виступив з ініціативою за внесення змін до Конституції.
- Ініціатива прем'єр-міністра України В.Гройсмана про необхідність визначатися з формою правління держави є обгрунтованою, оскільки в країні не може бути двовладдя, заявив перший президент України Л.Кравчук.
- Инициатива премьер-министра Украины В.Гройсмана о необходимости определиться с формой правления государства должна быть реализована в соответствии с требованием Конституции, согласно которому представители бизнеса не могут находиться у власти, заявил экс-спикер Верховной Рады Украины А.Мороз.
- Голова політичної партії "Основа" А. Ніколаєнко заявляє, що без розгортання загальнонаціонального діалогу та формування нового суспільного договору, Україна може припинити своє існування як держава.
- Ліквідація президентом усіх судів і призначення нових - це реалізація шляху до того, щоб мати підконтрольні та слухняні суди. Таку думку висловив міністр юстиції України у 2010-2013 роках О.Лавринович.
- Обрання С.Шевчука головою Конституційного Суду України свідчить про поступовий вихід країни з конституційної кризи. Про це зазначила Ю.Кириченко, керівник з питань конституціоналізму Центру політико-правових реформ.
- Керівник проектів із питань конституційного права Центру політико-правових реформ Ю.Кириченко, оцінюючи заяву міністра внутрішніх справ щодо зняття охорони судів силами Нацгвардії та Нацполіції наголосила, що "в Україні охорона судів покладена на поліцію, крім ВС, оскільки там є Державна охорона. Міністр узагалі не має робити таких заяв. Потрібно розуміти, що особа, яка визначає прлітику в певній сфері, не є особою, яка визначає й керує одноособово поліцією чи іншими правоохоронними орнагами".
- Відбір кандидатів до Верховного Суду України не відповідав усім критеріям об'єктивності та прозорості. Загалом виявили більше 20 правопорушень на етапі відбору, складання практичних завдань і тестів, проведення співбесід. Такі результати аналітичного звіту презентував М. Жернаков, директор Фундації DEJURE, член Громадської ради доброчесності.
- Керівник проектів із питань конституційного права Центру політико-правових реформ Ю.Кириченко, оцінюючи судову реформу в Україні зазначила, що "потрібно розуміти, що йде реформа, пов'язана з кадрами: оцінювання, конкурси, зокрема до ВС, йде ліквідація судів, буде створений Вищий інтелектуальний суд, антикорупційний. Однак, щоб вони працювали на результат, потрібно мати ефективну політику щодо імплементації судової реформи. Наразі цього немає".
- Експерт із правових питань Б.Малишев, оцінюючи заклики МВФ невідкладно створити антикорупційний суд в Україні, наголосив, що "Ми спостерігаємо таку ж ситуацію, що й в 2016 році. Два роки минуло, але майже нічого не змінилося. У 2016 році, з огляду на виконання наших зобов'язань, уперше в новому законі про судоустрій та статус суддів з'явилася згадка про те, що антикорупційний суд має бути створений".
- Політичний експерт К.Одарченко зауважила, що якщо аналізувати досвід більше двадцяти країн, у яких були створені антикорупційні суди, то варто зазначити, що не у всіх держав вдалося реалізувати цей проект. Наприклад, у Словаччині він так і не став успішним.
- Нинішня Конституція нашої держави є неефективно і багато в чому суперечливим документом, а тому потребує певної переробки. Про це заявила відомий юрист і правозахисник А.Тимошенко.
- Кириченко, Ю., Бондаренко, Б. Конституційний суд виходить зі сплячки
- Кампо, В. Блокування парламентом процедури формування Конституційного Суду України у 1992-1995 роках: причини і наслідки
- Хавронюк, М. Створення антикорупційного суду є найбільшою загрозою для влади
- Аналітичний звіт "Формування нового Верховного Суду: ключові уроки"
- Кириченко, Ю., Бондаренко, Б. Конституційна скарга: що це та чому не працює?
- Головань, І. Реформа адвокатури. Вихід на фінішну пряму
- Жернаков, М. Криза судочинства в Україні: новий голова КС та конституційна реформа
- Бердслі, Л. Не виплесніть із водою дитину: відбір сіддів Верховного Суду у ретроспективі
- Маселко, Р. Кругова порука "по-новому" - майстер клас від Вищої кваліфікаційної комісії суддів
- Франція
- Молдова
- Китайська народна Республіка
- Таджикістан
- Російська Федерація
- Сирія
- Еквадор
Немає коментарів:
Дописати коментар